fredag den 9. marts 2012

Rustik kransekage - opskrift

Disse lækre små kransekager 
er min families foretrukne, siden jeg 
er begyndt at lave kransekage selv:-)

Opskriften har jeg fra Odense Marcipan
og smager bare så meget bedre end alle andre!
1000g Odense Kranse XX (Odense Marcipan kan også bruges)
500g sukker
200g æggehvide

Smagsvarianter:
Flormelis
Kakao
Vaniljesukker
Halvt vanilje/flormelis
Halvt kakao/flormelis
Nøddeflager/sukker
 
Marcipan, sukker og æggehvide arbejdes sammen til en ensartet masse.
Rul små stykker masse i den smagsvariant du har valgt og sættes på bagepapir og henstår i en time. Dette gør at konfektstykkerne får en sprød skorpe efter bagning.

Bag stykkerne ved 210 grader i ca. 12 min på 2 bageplader.
Lad stykkerne køle af, før de tages af pladen. 
Kan bundtrækkes i chokolade før servering.

Disse små lækkerier bliver kun bedre af at fryses ned, så lav dem bare i god tid:-D

2 kommentarer:

  1. Åååh JA, nam nam, nam nam.. de ER sindsyg gode..

    SvarSlet
  2. Hej Betina
    Uhmm lyder også lækkert - det skal helt sikkert prøves en dag. Dejlig side du har her som jeg har fulgt et stykke tid.

    Jeg sender en skøn blog award afsted til dig som jeg håber du vil tage imod. Du finder den her: http://artcakeparadise.blogspot.com/2012/03/blog-award.html

    SvarSlet