mandag den 11. februar 2013

Enola Prudhommes Famous Carrotcake-opskrift

Denne opskrift fandt jeg for godt 11 år siden, da jeg skulle til at planlægge min 30års fødselsdag:-)

Den er siden blevet bagt mange mange gange, og dens saftige og bløde konsistens gør den til en af min families favoritkager:-) ( og dem kan man altså have rigtig mange af!!)

Enola Prudhommes Famous Carrotcake:
Velsmagende gulerodskage med pecannødder og fyldig ostecreme
Ingredienser til ca 15-18 pæne stykker:


4 dl sukker
3 dl olie
4 æg
5 dl mel
2 tsk natron
2 tsk bagepulver
1 tsk salt
2 tsk kanel
500 gr groft revet gulerod
1 dl pecannødder



Til fyld og glasur:
200 gr Philadelphia ost (flødeost)
50 gram smør
2 tsk vanillie
400 gram flormelis
1 dl pecannødder


Rør sukker og olie, til det har en cremet konsistens. Tilsæt æggene eet ad gangen.
Sigt mel, bagepulver, natron, kanel og salt ned i blandingen.
Bland pecannødderne (som eventuelt kan knuses lidt) og de revne gulerødder i.
Hæld blandingen i en smurt / sprayet form.
Bag i ovnen ved 175 grader i 60-65 minutter. Stik en strikkepind i kagen og se efter, om den har fået nok inde i midten. ( Her bager jeg altid bunde, medmindre jeg bager en brandepandekage-som faktisk er ret sjældent:-))

Tilbered imens fyldet:
Rør smør og ost til en cremet masse. Bland vanillie og flormelis i.

Når kagen er bagt færdig, deles den i to, og fyldet lægges imellem som creme. Resten af fyldet fordeles over kagen, som til slut pyntes med pecannødderne.



På dette billede har jeg smurt ostecremen på top og siden så de fint hakkede valnødder havde noget at "hænge" på:-))

Enjoy!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar