fredag den 20. december 2013

December, det er snart, det er JUL!!!

Jeg har lavet en masse lækker konfekt som dels er sendt 
afsted til mine forældre i fine æsker og dels skal 
nydes og deles i julen med svigermor og resten af 
svigerfamilien til den årlige julefrokost:-)

Dette er mint konfekt:-) 
Jeg elsker marcipan og Odense Marcipan er det 
eneste mærke jeg bruger. 
En af deres nyheder i år er Mint/chokolade.
 Og jeg har fået erhvervet mig optil flere pakker:-)) 
Denne lille lækkerbisken er Mint/chokolade marcipan 
overtrukket med lys chokolade og et lille drys 
af Bismark stang, der har været en tur i morteren:-) 
Konfekt med slik på, kan det blive bedre? ;-)) 

Denne lille lækkerbisken er et Passionshjerte.
Indhold: Ren marcipan, frysetørret passionsfrugt og lys chokolade. 
Fremgangsmåde: 
Marcipanen rulles ud i ca. 3mm. 
Jeg har brugt morter til at få passionsfrugten pulveriseret. 
Et tyndt lag pulver fordeles på marcipanen der foldes sammen på midten. 
Ruller ud igen til ca. 3mm tykkelse. 
Stikker ud med en lille udstikker og dypper hjerterne i smeltet lys chokolade. 
Inden chokoladen er sat, sigter jeg passionspulver ud over hele hjertet. 
Den søde marcipan og chokolade får lidt modspil af det let syrlige drys.
Prøv den!!!
Den sidste lille bid i denne omgang er en Kokosdrøm.
Fremgangsmåde:
 Halvt marcipan/halvt kokosmasse fra Odense Marcipan blandes. 
Trilles til kugler og dyppes i smeltet lys chokolade. 
Rulles i kokosmel og stilles tilside til de er faste.
Smager som Bounty, mums:-)
 God fornøjelse og rigtig god jul:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar