tirsdag den 1. marts 2011

Ariel vol. 3

Så oprandt dagen for den sidste fødselsdagsfest
i denne omgang.
Vi har haft besøg af 13 små søde og
dejlige unger og der er bare ingen problemer
med de 3-4års børn :o)

Caroline ville gerne have en havfruefest
så har omdannet alrummet til en havbund-
sådan cirka?
Ungerne elskede det, selvom de var dybt skeptiske
om vi nu også var på havets bund;o)
Jeg fik amputeret Ariels ben, det ene gik i 
stykker oppe i hofteskålen, så det andet røg
også af. (skylder så bare storesøster en ny barbie)
Lavede en fordybning i stenen
til Ariels underkrop og
lavede en hale rundt om hende
og lavede en masse små skæl, 
der blev dustet med grøn lustre.
Ariels bh er to muslingeskaller. 
Bagfra..
Oppefra!

Kagen består af min bedste chokoladekage i 4 lag
med Nutella-smørcreme. Opskriften kommer 
på et senere tidspunkt:o)
 De små fisk er formet i min Alphabeat mould...
 Koraller og halen tæt på...
 Da kagen var overtrukket med fondant
lavede jeg skummende bølgetoppe.
Lavede royal icing, farvede det halve blåt
og med en ske og en fugtig pensel, 
lagde jeg icingen som små bølger.
Da det blå var tørt, tog jeg et lille
cornet (papirskræmmerhus)
og sprøjtede det hvide som skumsprøjt.
Inden det var tørt brugte jeg penslen til
at udligne kanten. 
Håber denne forklaring giver mening;o)








2 kommentarer:

  1. wow sikken flot pyntet festsal og hvilken flot og detaljefyldt arielkage. Den er bare rigtig flot og super skønne bølger du har lavet. Hatten af for dig :-)

    SvarSlet
  2. Hvor er du sød, Birgitte:o) Nogle gange har jeg en fredfyldt fornemmelse af at jeg har lavet en flot kage, denne kage hører til i den bunke! Har fundet inspirationen til de bølger på Flickr, der er nogle super fantastiske kager;o) Knuz

    SvarSlet