tirsdag den 16. oktober 2012

Kokos & chokoladedrømme

Jeg faldt over en FB konkurrence
hos Odense Marcipan og blev da nødt til at deltage:-)
Jeg fandt straks ned i nærmeste Rema og
fik tilranet mig optil flere eksemplar af både
Kokosdrømme og Chokoladedrømme!!!
Jeg bagte små kokosmakroner med friske tranebær
på halvdelen. Bunden er dyppet i mørk chokolade.
Chokoladedrømmen blev fordelt i en silicone
Savarin form og blev bagt i kun 10min. 
Efter de havde afkølet lidt vendte jeg dem ud 
på en rist til de var kolde. 

De er herefter dyppet i en mørk chokolade 
ganache bestående af:

200g chokolade-hakket
1 1/2 dl piskefløde
25g smør- tempereret

Fløde opvarmes og hældes over chokoladen.
Lad stå lidt og rør til homogen masse.
Tilsidst smørret i og rør igen. 

Jeg dyppede dem pga. savarinformen, men
ville foretrække at hælde det over de små kager:-))

Nu krydser jeg bare fingre for at jeg blir en af de heldige 12 der
vinder et kagekursus hos Odense Marcipan:-))

Ingen kommentarer:

Send en kommentar