mandag den 26. maj 2014

Opskrift på lækre sommer mazariner:-)

Sommer Mazariner:

Opskrift til ca. 15 stk i alm. muffin str.

100 g Marcipan
100 g Sukker
50 g Smør
2 æg
Korn af 1 stang vanilje
120 g hvedemel
1 tsk bagepulver
1/2 dl mælk

Fyld: her kan frit vælges mellem det man kan lide;-)

150 g friske Blåbær + evt. 100 g hvid hakket chokolade

1 Banan + 100 g hakket hasselnød +
evt. frisk revet limeskal
( jeg havde kun den i flaske og den fik 2 squit)

150 g friske jordbær + 100 g lys hakket karamel chokolade.

Ovn: Varmluft 180 grader
Bagetid ca. 15 min -
tjek om de er bagte med en pind, er der dej på, skal de have lidt mere;-) Men giv dem ikke for meget, så bliver de tørre!





Riv marcipan og bland med sukker og vanilje. Tilsæt smør lidt af gangen.
Rør æg i et af gangen.
Sigt mel og bagepulver i dejen og vend forsigtigt med mælken.
Det valgte fyld vendes i, rør ikke for meget:-)

Jeg bruger papir forme som jeg stiller ned i metal muffins plader-den med 12 huller i:-))

Jeg har opbevaret dem i en cupcake æske med låg og her på 2. dagen er de stadig lige svampede og lækre.

Rigtig god fornøjelse og velbekomme:-))


Ingen kommentarer:

Send en kommentar