mandag den 29. august 2011

Vindmølle bryllup

Veninden og manden skulle jo også have en
kage at skære til desserten, så jeg lavede
denne kage til 75pers.
Den består af 2 mandelbunde efter min "guru´s"
opskrift, 1 fragilité bund, jordbærfromage og
lys Callebaut chokomousse.
Overtrækket er Wiltons fondant, 
sprayet med perlemor.

 Her er kagen stillet op til desserten.
 Nærbilled af topkagen i dagslys...

Kagen med brudepar og Siemens vindmøllen!
 Det var gommens ide, at bruden skulle trække ham væk
fra den elskede mølle ;-))
 Jeg ved det, meget dårlige billeder men jeg nåede
aldrig at tage et billed i dagslys...

Fredag aften da bruden og jeg var ude at ordne det sidste i forsamlinghuset,
opdagede vi at køleskabet hældte kondens som en vandhane der løber,
ud over kager og drikkevarer - en kombination
af L.... vejr, lyn og torden og et oldtudse gammelt køleskab!!!
Vi fik rykket om på det der kunne reddes og fik kagerne
i det skab der opførte sig normalt...MEN
ALLE 3 hjerte kager måtte med mig hjem fredag aften kl. 23
og laves om, HULK, SNØFT-og hvor var jeg grædefærdig!
SÅ, istedet for at få indhentet søvn og være frisk til
bryllup, lavede jeg kager - IGEN!!! 
Heldigvis havde jeg ikke sat roserne på kagerne,
så en ny opsmøring, fondant, nyt monogram og kant
klarede problemet. Men tro mig-det forsamlingshus
bliver ikke lejet igen til fest i den familie!!!
Heldigvis forløb alt andet til UG med kryds og slange 
og det var et skønt bryllup :o)

3 kommentarer:

  1. Wow flotte kager... Jeg har også prøvet det med køleskabet til et bryllup, det er bare noget møg....

    SvarSlet
  2. Øv hvor ærgerligt med våde kager. Godt du fik reddet dem. Super flot slutresultat :-D

    SvarSlet
  3. Tak tak, og ja-møg ærgeligt med at kagerne blev ødelagte så jeg måtte begynde forfra:o( Men blev også selv glad for at jeg lavede dem om;-)

    SvarSlet