mandag den 23. december 2013

Retro konfekt

 Sådan en dejlig regnvejrsdag byder på tid i "Konfekteriet" 
som blev til en gammel, for mig- RETRO sag;-)
Dengang jeg selv var en lille pige, stod mine søstre og jeg 
med vores far og lavede "smørrebrød". 
Ikke specielt "Julet" men dette står så lysende klart for mig, 
at jeg selv har lavet lidt de fleste år, siden jeg forlod mit barndomshjem:-)) 
Det er en meget simpel form for konfekt, men lur mig, 
om ikke folk ALTID liiiige kan få plads til et ekstra stykke "smørrebrød" :-))

 Opskrift: 
Marcipan, kakao, flormelis, lidt rød og gul pastafarve eller frugtfarve. 
Æltes og formes til brød, æg, spegepølse, rullepølse og ost. 
Kun fantasien sætter grænsen:-) 
Jeg har også engang lavet "chokolade madder" men nougaten havde 
tendens til at smelte og dengang jeg prøvede med "leverpostej" 
lignede det faktisk noget jeg ikke ville spise;-)) 
If you know what I mean:-) 

En rigtig glædelig jul ønskes I alle herfra.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar